SEMINARIA INSPIRUJĄCE TO SPOTKANIA O CHARAKTRZE WYKŁADOWYM Z NIEOGRANICZONĄ PRZESTRZENIĄ NA ZADAWANIE PYTAŃ

Prowadzisz placówkę opiekuńczo-wychowawczą i dbasz o rozwój swoich pracowników?

A może w ofercie Twojej placówki znajdują się warsztaty dla rodziców dzieci z którym Tworzycie tę wyjątkową przestrzeń?

Świetnie trafiłaś.

Zapraszam Cię do zapoznania się z oferta inspirujących spotkań, które pozwolą wszystkim dorosłym w Twojej placówce spojrzeć na relację z dzieckiem z perspektywy o której pisał Jesper Juul, duński terapeuta rodzinny, którego  książki są jednymi z najbardziej cenionych współcześnie pozycji na temat wychowania.

 

OPOWIEM CI WIĘCEJ O SEMINARIACH 

Seminaria Inspirujące kierowane do wszystkich dorosłych – rodziców, opiekunów, dziadków, którzy: 

  • Chcą nauczyć się właściwego reagowania na zachowania agresywne.
  • Chcą przyjrzeć się różnicom w relacji rodzic-dziecko, opiekunka-dziecko, nauczyciel-uczeń.
  • Chcą dowiedzieć się, jak stać się dla dziecka przywódcą?
  • Chcą poznać różnicę między poczuciem wartości, a pewnością siebie.
  • Chcą poznać różnicę między równą godnością, a równouprawnieniem.
  • Chcą nauczyć się współpracy: rodzic-opiekun, rodzic-nauczyciel
  • Chcą dowiedzieć się jak reagować na dziecięce konflikty w domu, przedszkolu i na podwórku.
  • Chcą poznać komunikację osobistą, która wspiera relację.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:

 

  • Nabiorą pewności i zaufania do siebie,
  • Poznają przywództwo, które gwarantuje dzieciom poczucie stabilności,
  • Poznają wyraźną granicę między rodzicem, a wychowawcą przedszkolnym i szkolnym,
  • Dowiedzą się jak odróżnić potrzeby dziecka od zachcianek,
  • Dowiedzą się, jak powinna wyglądać zdrowa współpraca opiekunów i nauczycieli z rodzicami oraz odwrotnie.,
  • Zobaczą, że wzajemne pouczanie się nie ma sensu i poznają rodzaj współpracy oparty na zaufaniu i odpowiedzialności,
  • Nauczą się wspierać rozwój zdrowego poczucia wartości.

 

ZAKRES TEMATYCZNY SPOTKAŃ 

spotkania objęte są patronatem Fundacji FamilyLab Polska

 

AGRESJA / TRUDNE EMOCJE

Zachowania agresywne u dzieci nie są przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Czasami wskazują na chwilową frustrację, innym razem na głębszy problem. Na dorosłych spoczywa obowiązek zrozumienia tego przekazu oraz nauczenie dzieci przekształcania agresji w konstruktywne działanie.

Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytanie:

  • Czym jest agresja u dzieci?
  • Skąd się bierze agresja?
  • Jak właściwie na nią reagować?
  • Jak nauczyć dziecko radzenia sobie z silnymi emocjami?
  • Co robić kiedy rodzeństwo ze sobą walczy?

GRANICE / SZTUKA MÓWIENIA "NIE"

Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów powstaje wtedy, gdy dorośli nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić. Podczas seminarium dowiedzą się Państwo, na czym polega sztuka mówienia NIE. Wyjaśnię, że konfrontacja z odmową i sprzeciwem to jeden z warunków wychowania silnych i świadomych swojej wartości dzieci…

Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:

  • Dlaczego mówienie NIE przychodzi nam z takim trudem?
  • Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom?
  • Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić?
  • Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją?
  • Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom?
  • Czy dziecko też ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?

DOROSŁY JAKO PRZYWÓDCA

Gdy dorośli rezygnują ze swej przywódczej roli, dzieje się to ze szkodą dla całej rodziny/placówki.
Dzieci potrzebują przewodnictwa dorosłych – nie ma, co do tego najmniejszej wątpliwości. Rozwijają się źle w miejscach i relacjach, w których nie mogą na nie liczyć. Bardzo ważnymi zagadnieniami stają się przy okazji rozmawiania o przywództwie – autorytet osobisty i język osobisty – warto przyjrzeć im się uważniej.


Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:

  • Jak dorośli mogą wspólnie przewodzić?
  • Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą?
  • Na czym polega i dlaczego jest tak ważna godność każdego członka rodziny?
  • Czego mogą nauczyć nas nasze dzieci?
  • Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko

POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI

Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:

  • Czym jest i jak rodzi się poczucie wartości?
  • Czym poczucie wartości różni się od pewności siebie?
  • Jak poczucie własnej wartości rodziców wpływa na dziecko?
  • Czy rodzic, który nie rozwinął poczucia wartości u siebie jest w stanie rozwinąć je u swojego dziecka?

ZOBACZ, CO O SPOTKANIACH ZE MNĄ MÓWIĄ UCZESTNICZKI:

error: Nie kopiuj!