SEMINARIA INSPIRUJĄCE TO SPOTKANIA O CHARAKTRZE WYKŁADOWYM Z NIEOGRANICZONĄ PRZESTRZENIĄ NA ZADAWANIE PYTAŃ
Prowadzisz placówkę opiekuńczo-wychowawczą i dbasz o rozwój swoich pracowników?
A może w ofercie Twojej placówki znajdują się warsztaty dla rodziców dzieci z którym Tworzycie tę wyjątkową przestrzeń?
Świetnie trafiłaś.
Zapraszam Cię do zapoznania się z oferta inspirujących spotkań, które pozwolą wszystkim dorosłym w Twojej placówce spojrzeć na relację z dzieckiem z perspektywy o której pisał Jesper Juul, duński terapeuta rodzinny, którego książki są jednymi z najbardziej cenionych współcześnie pozycji na temat wychowania.

OPOWIEM CI WIĘCEJ O SEMINARIACH
Seminaria Inspirujące kierowane do wszystkich dorosłych – rodziców, opiekunów, dziadków, którzy:
- Chcą nauczyć się właściwego reagowania na zachowania agresywne.
- Chcą przyjrzeć się różnicom w relacji rodzic-dziecko, opiekunka-dziecko, nauczyciel-uczeń.
- Chcą dowiedzieć się, jak stać się dla dziecka przywódcą?
- Chcą poznać różnicę między poczuciem wartości, a pewnością siebie.
- Chcą poznać różnicę między równą godnością, a równouprawnieniem.
- Chcą nauczyć się współpracy: rodzic-opiekun, rodzic-nauczyciel
- Chcą dowiedzieć się jak reagować na dziecięce konflikty w domu, przedszkolu i na podwórku.
- Chcą poznać komunikację osobistą, która wspiera relację.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
- Nabiorą pewności i zaufania do siebie,
- Poznają przywództwo, które gwarantuje dzieciom poczucie stabilności,
- Poznają wyraźną granicę między rodzicem, a wychowawcą przedszkolnym i szkolnym,
- Dowiedzą się jak odróżnić potrzeby dziecka od zachcianek,
- Dowiedzą się, jak powinna wyglądać zdrowa współpraca opiekunów i nauczycieli z rodzicami oraz odwrotnie.,
- Zobaczą, że wzajemne pouczanie się nie ma sensu i poznają rodzaj współpracy oparty na zaufaniu i odpowiedzialności,
- Nauczą się wspierać rozwój zdrowego poczucia wartości.
ZAKRES TEMATYCZNY SPOTKAŃ
spotkania objęte są patronatem Fundacji FamilyLab Polska
AGRESJA / TRUDNE EMOCJE
Zachowania agresywne u dzieci nie są przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Czasami wskazują na chwilową frustrację, innym razem na głębszy problem. Na dorosłych spoczywa obowiązek zrozumienia tego przekazu oraz nauczenie dzieci przekształcania agresji w konstruktywne działanie.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytanie:
- Czym jest agresja u dzieci?
- Skąd się bierze agresja?
- Jak właściwie na nią reagować?
- Jak nauczyć dziecko radzenia sobie z silnymi emocjami?
- Co robić kiedy rodzeństwo ze sobą walczy?
GRANICE / SZTUKA MÓWIENIA "NIE"
Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów powstaje wtedy, gdy dorośli nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić. Podczas seminarium dowiedzą się Państwo, na czym polega sztuka mówienia NIE. Wyjaśnię, że konfrontacja z odmową i sprzeciwem to jeden z warunków wychowania silnych i świadomych swojej wartości dzieci…
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego mówienie NIE przychodzi nam z takim trudem?
- Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom?
- Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić?
- Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją?
- Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom?
- Czy dziecko też ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?
DOROSŁY JAKO PRZYWÓDCA
Gdy dorośli rezygnują ze swej przywódczej roli, dzieje się to ze szkodą dla całej rodziny/placówki.
Dzieci potrzebują przewodnictwa dorosłych – nie ma, co do tego najmniejszej wątpliwości. Rozwijają się źle w miejscach i relacjach, w których nie mogą na nie liczyć. Bardzo ważnymi zagadnieniami stają się przy okazji rozmawiania o przywództwie – autorytet osobisty i język osobisty – warto przyjrzeć im się uważniej.
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
- Jak dorośli mogą wspólnie przewodzić?
- Jakie wartości pomagają w byciu dobrym przywódcą?
- Na czym polega i dlaczego jest tak ważna godność każdego członka rodziny?
- Czego mogą nauczyć nas nasze dzieci?
- Co to znaczy: zdrowe i silne dziecko
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI
Seminarium obejmuje odpowiedzi na pytania:
- Czym jest i jak rodzi się poczucie wartości?
- Czym poczucie wartości różni się od pewności siebie?
- Jak poczucie własnej wartości rodziców wpływa na dziecko?
- Czy rodzic, który nie rozwinął poczucia wartości u siebie jest w stanie rozwinąć je u swojego dziecka?


ZOBACZ, CO O SPOTKANIACH ZE MNĄ MÓWIĄ UCZESTNICZKI:







AKTUALNA OFERTA

